instagram

Jak zostać influencerem?

Zostać influencerem- czy to trudne zadanie?

Bycie influencerem jest ostatnio czymś szalenie popularnym i często wspominanym. Niestety, niektórym osobom wydaje się, że nie jest to wcale trudne zadanie i wystarczy do sieci wrzucić cokolwiek, co zostanie przez nas podpisane imieniem i nazwiskiem, aby wpływało to na innych ludzi. Nic bardziej mylnego. Budowanie własnej marki i własnego wizerunku, a także gromadzenie publiczności niejednokrotnie trwa latami, wymaga poświęcenia i naprawdę bardzo ciężkiej pracy. Pracy nad sobą oraz nad swoim wizerunkiem, a także nad udostępnianymi materiałami. Często oznacza też sprzedaż pewnej części swojej prywatności, na co wiele osób nie jest gotowych. Jeśli już jednak mamy świadomość tego, że bycie influencerem nie jest proste, co możemy zrobić, aby zaistnieć w sieci i móc promować swój wizerunek? Ja zostać influencerem i w taki sposób na siebie zarabiać?

Żeby być influencerem trzeba mieć widownię

Nie można inspirować innych w sytuacji, kiedy nie mamy żadnej, realnej widowni. Widownią mogą być obserwujący na Instagramie, widzowie kanału na You Tubie lub też czytelnicy naszego bloga. Na początku, kiedy dopiero zaczynamy naszą działalność, największy problem stanowi brak widowni lub też niewielka ilość odbiorców. Trzeba więc podjąć trud promowania własnego kanału, profilu lub też strony oraz systematycznego zwiększania ich zasięgu. Ważne, aby wokół naszej osoby sporo się działo i aby łatwo było nas odnaleźć. Wszystkie nasze strony powinny być więc ze sobą połączone- jeśli mamy bloga to powinniśmy na nim umieścić odnośnik do naszych profili w mediach społecznościowych oraz do kanału na You Tubie. Ważne też, aby na bieżąco śledzić wszelkie informacje, jakie na nasz temat pojawiają się w sieci i po prostu „być obecnym” wszędzie tam, gdzie coś się dzieje, szczególnie w branży, w której się obracamy.

Żeby być influencerem trzeba mieć coś do powiedzenia

Na pewno trzeba mieć jakiś pomysł na siebie, na to, czym będziemy się zajmować, o czym opowiadać i co prezentować. Najlepsi influencerzy zawsze są „jacyś”, albo zajmują się nowinkami kosmetycznymi, albo modą, roślinami albo wnętrzarstwem- poprzez realizację własnej pasji dodatkowo inspirują innych. Chętnie też podejmują współpracę- zarówno z innymi influencerami jak i z markami, uczestniczą w branżowych wydarzeniach i poznają tam ludzi o podobnych zainteresowaniach. Jednocześnie, zawsze starają się wywiązywać ze swoim umów i robić to profesjonalnie, gdyż to wpływa na wizerunek ich samych. Dobrze jest też zaznajomić się z kampaniami marketingowymi, które pomagają promować swój wizerunek i zwiększać zasięg publikowanych treści.

Żeby być ifluencerem trzeba być odpornym na hejt

Wydawałoby się, że to najprostsza sprawa- po prostu nie przejmować się tym, co piszą o nas inni. A jednak, w praktyce bardzo często jest to trudne, a nieprzychylne komentarze na początku kariery mogą nawet całkowicie zniechęcić do publikowania jakichkolwiek nowych treści. Można pocieszać się faktem, że hejtu jest w sieci tak wiele, że dotyczy tak naprawdę wszystkich influencerów bez wyjątku i właściwie nie da się z tym walczyć- można jedynie usuwać negatywne komentarze i nie brać ich do siebie.