Istnieje wiele sprawdzonych sposobów na to, aby przyciągnąć klientów do naszej restauracji. Konieczna jest jednak osoba, która zajmie się taką promocją i będzie na bieżąco monitorować, czy faktycznie wdrażane działania przynoszą zyski. Promocję lokalu można rozpocząć jeszcze przed jego otwarciem pokazując potencjalnym klientom, że taki lokal się pojawi i być może będzie dla nich interesujący. Oczywiście, aby zatrzymać gości przy sobie potrzeba czegoś więcej niż samej reklamy- miłego personelu, dobrej kuchni i przytulnego wystroju.
Marketing w sieci- o nim na pewno nie możemy zapomnieć
Do wykorzystania mamy całe spektrum różnych narzędzi marketingowych, od pozycjonowania strony lokalu na wybrane przez nas słowa kluczowe po kampanie Google Ads. Możemy zdecydować się na reklamę na rynku lokalnym, a może to być reklama tekstowa lub też banerowa. Im większy budżet takiej kampanii, tym większa potrzeba jej monitorowania i szacowania zwrotu z inwestycji. W takim przypadku lepiej zlecić prowadzenie takiej kampanii agencji, która się w tym specjalizuje. A jeśli już mowa o reklamie w sieci- oczywiście absolutną podstawą jest nowoczesna, funkcjonalna i dobrze zaprojektowana strona internetowa, najlepiej od razu stworzona w technologii responsywnej, która umożliwi przeglądanie na wszystkich rodzajach urządzeń. Obok strony i reklamy w sieci, ważna jest także obecność w mediach społecznościowych. Marketing restauracji powinien być różnorodny i poszukiwać swoich odbiorców wszędzie- także na Facebooku czy Instagramie. Warto też na bieżąco śledzić opinie o naszym lokalu w różnego rodzaju aplikacjach i wizytówkach.
A może rozdawanie ulotek?
Wydawałoby się, że rozdawanie ulotek jest pomysłem, który powoli odchodzi do lamusa. Jednakże, w przypadku marketingu restauracji- to naprawdę może się sprawdzić. Ulotka może być niewielka, powinna informować o jakiejś zaplanowanej przez nas akcji promocyjnej, o tym, jakie dania można w lokalu zjeść oraz powinna zawierać adres restauracji wraz z mapką, jak szybko można dojść do lokalu. W ten sposób uda się nam złapać te osoby, które być może każdego dnia poruszają się w okolicy, ale w ogóle nie miały pojęcia o naszej restauracji. A ze względu na to, że znajduje się ona blisko- być może skuszą się na jej odwiedzenie.
Karty lojalnościowe, promocje i kupony
Warto zaprojektować jakąś akcję, w ramach której klienci będą mogli liczyć na jakieś obniżki cenowe. Na przykład, za każdy posiłek mogą otrzymywać kupony, a kiedy zbiorą ich odpowiednią ilość- jeden obiad będą mogli zjeść w naszej restauracji za darmo. Lokale, które znajdują się blisko uczelni oraz szkół mogą oferować rabaty dla uczniów i studentów po okazaniu przez nich legitymacji szkolnej. Możemy też wprowadzić promocje godzinowe, szczególnie jeśli chcemy zwiększyć ilość gości w lokalu o danej porze- na przykład późnym popołudniem lub jeszcze przed obiadem. Posiłek w tych godzinach również może się wiązać z rabatem na całość zamówienia. Tak naprawdę, rabat w wysokości 5% czy 10% nie powinien stanowić dla naszego lokalu dużego obciążenia, a na naszych klientów na pewno zadziała zachęcająco.