Produkcja reklamy zewnętrznej – Co można dzięki niej zyskać?

Odpowiedź mogłaby być krótka i całkiem wystarczająca – dzięki produkcji reklam zyskać można nowych klientów. I na tym artykuł mógłby się skończyć, ponieważ w sprzedażowym i usługowym segmencie właśnie taki jest główny cel marketingu. Warto jednak przyjrzeć się bliżej produkcji reklam i przeanalizować ją pod nieco innym kątem. W końcu na reklamę, szczególnie zewnętrzną, wydaje się w firmach niemałe kwoty. Dlatego też przy projektowaniu reklam należy zwrócić uwagę również na inne kwestie.

Produkcja reklamy zewnętrznej, a wizerunek firmy

Najlepsza nawet promocja może zostać zepsuta przez nieodpowiednią reklamę zewnętrzną. Wyobraźmy sobie sytuację, gdy przeceniamy bardzo pożądany przez klientów produkt i umieszczamy informację o promocji na dobrze umiejscowionym banerze reklamowym. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie błąd ortograficzny, który wkradł się do naszej reklamy zewnętrznej. Od tej pory oprócz nowych klientów, zyskamy również łatkę firmy, która nie traktuje marketingu poważnie. Może to zniechęcić niektórych do skorzystania z naszej oferty. Pamiętajmy więc, że nieodpowiednia reklama zewnętrzna niesie za sobą spore konsekwencje i dzięki internetowi może pozostać w pamięci na długo. Dlatego warto poświęcić trochę więcej na produkcję reklam i stworzyć coś nieszablonowego. Dzięki temu wizerunek naszej firmy się polepszy, a to może mieć niemały wpływ na pozyskanie nowych klientów i zachowanie już obecnych. 

Wpływ reklamy zewnętrznej na obecnych klientów

Każdy z nas ma zapewne swoje ulubione sklepy. Cenimy je za asortyment, ceny, a czasem także z powodu właśnie reklamy lub z przyzwyczajenia. Produkcja odpowiednich banerów reklamowych ma wbrew pozorom całkiem spory wpływ na posiadanych klientów. Pamiętajmy, że konkurencja jest spora, więc niejedna osoba może ulec marketingowi innych. Dlatego warto produkować reklamę zewnętrzną i uzmysławiać naszym klientom, że wciąż jesteśmy dla nich obecni. Nieodpowiedni baner reklamowy może także skutecznie zrazić, dlatego powinniśmy dokładnie przemyśleć, co na nim umieścić. 

Ile kosztuje produkcja reklamy?

Biorąc pod uwagę wpływ reklamy na potencjalnych i obecnych klientów, można powiedzieć, że produkcja reklamy nigdy nie kosztuje za dużo. W każdym razie koszt niedużego baneru reklamowego może wynosić nawet poniżej 100 zł. To samo tyczy się całkiem sporych plakatów. Gorzej z miejscem do umieszczenia obu tych form reklamy zewnętrznej. Za sporej wielkości billboard w interesującym miejscu możemy zapłacić nawet kilka tysięcy. Warto więc szukać i kombinować z rozmieszczeniem reklamy zewnętrznej. Pamiętajmy przy tym, że każdy koszt związany z produkcją reklamy może nam się nawet kilkakrotnie zwrócić. Dlatego nie warto oszczędzać na tym aspekcie marketingu. Reklama zewnętrzna to niemałe koszta, ale nieporównywalnie małe w stosunku do efektu, jaki możemy z jej pomocą osiągnąć.